Duurzaam haarverzorgingsproduct
De founders van NATULIQUE, Mette Lykkegaard en Stig Bundgaard, werden zich eind jaren ‘80 pijnlijk bewust van de gevolgen van chemicaliën en synthetische stoffen op hun gezondheid.
Na de geboorte van hun tweeling die allergisch bleek voor allerlei ingrediënten, ontdekten zij halverwege de jaren ‘90 dat er nog steeds maar weinig aanbod van biologische en duurzame verzorgingsproducten was. Hierdoor besloten zij zelf een merk te creëren met betere en meer betrouwbare producten: NATULIQUE.
Natulique voorziet een toekomst waarin biologische en duurzame producten de beauty industrie gaan domineren.Vroeg of laat gaat duurzaamheid een grote rol spelen in ons hele leven en het is ons mooiste werk. Bij Natulique definiëren ze duurzaamheid als: ‘voldoen aan de behoeften van het heden zonder het vermogen van toekomstige generaties om in hun eigen behoeften te voorzien in gevaar te brengen’.
Houd je haar gezond!
NATULIQUE is bewust ontwikkeld voor salonprofessionals. Educatie, kennis en vaardigheden zijn namelijk een belangrijk deel van de missie van het merk. De oprichters zien geschoolde professionals als de meest betrouwbare partners om de duurzame boodschap te verspreiden. Inmiddels beschouwen Mette en Stig het wereldwijde netwerk van salons en distributeurs als hun familie. Ze laten zich inspireren door hun kennis en ervaring en betrekken ‘de familie’ bij productontwikkeling en andere processen in het bedrijf. Het succes en de groei van NATULIQUE, bevestigen dat minder chemicaliën in haarproducten daadwerkelijk betere resultaten geeft.